יום שבת, 8 באוקטובר 2016

כיבוש זיתים
הזית ייחודי , לא ניתן לאכול אותו כמו שהוא, כפי שהוא נמסק מהעץ, חייבים לכבוש אותו, להוסיף לו מלח וזאת על מנת שהמרירות תצא ממנו.

השבוע הייתי במפעל שבו כובשים זיתים, אנחנו נמצאים בעיצומה של עונת כיבוש הזיתים. הזיתים המיועדים לכיבוש נמסקים בעת שהם בגודלם האופטימלי, לא נעים לאכול זית קטן ולכן בוחרים בזנים גדולים (כמובן הכול יחסי, לא מודבר בזיתים בגודל  של תפוחים אלה בזנים הגדולים) .
במפעל כבשו זיתים מזן פיקואל .

התהליך
הפרי נשפך למסוע ועולה לעמדת מיון, שם הפרי הפגום נזרק
מכונה ממיינת את הפרי לגדלים ושופכת לחביות הכבישה
לחביות מוסיפים מים ומלח על פי נוסחה


הפרי מובא במכלים האדומים (דולבים) נשפך למסוע ומשם לעמדת מיון, הפרי הפגום נזרק והפרי הטוב מנוקה וממיון לגדלים ונשפך לחביות כבישה, מוסיפים תמיסת מלח לחביות וממתינים.

לאחר שהפרי מגיע לשלב שהוא מוכן (כשלושה חודשים) מוסיפים תבלינים , אורזים באריזות שיווק ומשווקים לקהל הלקוחות.

לכול מפעל יש סודות מיקצועיים ששומר עליהם מכול משמר. שאלתי פעם אחד  אך כובשים זיתים בשביל לדעת לעצמי, והנ"ל ממשיך לדבר על נושא אחר , ועוד פעם אני שואל והוא ממשיך לדבר על נושא אחר. ואני אומר לו שאלתי אותך אך כובשים בשביל עצמי לבית, והוא עונה לי זה הסודות שלי ואני לא חולק איתם אף אחד.

אלון קמינקר

ניתן לרכוש שמן זית כתית מעולה 0522369955



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה