יום שלישי, 8 בנובמבר 2016

קפה

שרתתי בצה"ל 25 שנים , ובשנים האחרונות יצא לי להיות בתפקידי מטה, וסיגלתי לי כמה הרגלים . אחד מהם שתית קפה.
סדר היום שלי בקפה היה כך :
בבוקר קפה בבית בשביל להתעורר.
במשרד קפה ראשון כי מתחילים יום עבודה.
ב10 בבוקר עוד קפה
בהפסקת צהרים קפה בשביל לשטוף את האוכל.
ולעתים גם קפה של אחה"צ.
ובנוסף בישיבות קפה.
ובעבודת מטה קפה. אתה יושב בפגישת עבודה וברור ששותים קפה.
כך שביום רגיל הייתי שותה כ4-6 כוסות קפה. ולעיתים יותר.

מאז השחרור שלי אני שותה רק כוס קפה אחת בבוקר וזהו.

אנחנו בעיצומה של עונת המסיק ועובדים אצלי פועלים בדואים וערבים .וכולם קפה.

סדר היום שלי בקפה עכשיו בעיצומה של עונת המסיק.
בבוקר קפה  בבית.
מגיעים לשטח ב 6 בבוקר ואז כול הקבוצות שעובדות אצלי מוציאות קפה לפני כול פעולה אחרת.
אז שותים קפה אצל רזי ואצל חסן ואצל מוסטפה . בשביל שלא יעלבו. 
ב7 עוד סיבוב קפה 
וגם ב9 ושוב אצל רזי ואצל חסן ואצל מוסטפה.
ואחרי זה עוד סיבוב 
ולפני שהולכים בסוף היום צריכים לגמור את טרמוס הקפה.
והגענו לבית הבד ושם יש קפה על הפלטה
ולוקחים סיבוב קפה ראשון כי רק הגענו ועכשיו ממתינים למכנות שיעבדו את הזיתים ( בתהליך אצירת השמן יש המתנה של כשעה בן שלב הריסוק (הדריסה) לשלב ההפרדה בן השמן לגפת) אז אין מה לעשות אז שותים עוד קפה ותוך כדי מילוי הג'ריקנים מצעים לך עוד קפה כי אתה כבר שעתיים שם ולפני שאתה נוסע שותים עוד קפה .

ועשיתי חשבון שהיום שתיתי כ 15 כוסות קפה, אומנם כוסות קפה קטנות ,כוסיות , אבל הרבה כאלו.
הבעיה בזה היא שאני כבר לא רגיל ולמרות שביום מסיק אני עובד כ 12-16 שעות , החל ב5:15 שאני יוצא מהבית וב6:00 מתחיל למסוק ובסוף היום בשעה 12:30 כשהמשאית באה לקחת את הזיתים לבית הבד.
ועד שהיא מגיעה ועד שהפרי נכנס למכונות ועיבוד השמן לוקח כשלוש שעות והנה אני יוצא מבית הבד ונוסע לביתי ופורק את השמן ומכניס אותו למכלי השיקוע יוצא שאני נכנס לבית בשעה 21:00 לעיתים לפני,כמו היום לעיתים אחרי.
ולמרות שאני עייף אני לא מסוגל לישון וכול זאת בגלל הקפה.
לילה טוב.

אלון קמינקר
ניתן לרכוש שמן זית כתית מעולה 0522369955

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה